fbpx ColSensation - Altorffer

Project

ColSensation

ColSensation

ColSensation is een evenement afkomstig uit Roosendaal met als doel:

Geld inzamelen voor KWF Kankerbestrijding én om regionale kankergerelateerde doelen (zoals de huiskamer op de afdeling oncologie in het Bravis ziekenhuis) te helpen verwezenlijken.

Sinds 2012 beklimmen de deelnemers al fietsend, wandelend, hardlopend de Mont Ventoux in Frankrijk. Onze eigen Johan van Altorffer gaat al sinds jaar en dag mee en is vanwege zijn volle inzet al omgedoopt tot Mister ColSensation.

Om zoveel mogelijk geld in te zamelen voor het goede doel hebben Johan en zijn team de MontVenToppers een stroopwafel concept bedacht.

Voor een symbolisch bedrag van € 5,- worden deze Kanjer-cadeauboxen verkocht.

Een aantal jaar geleden is het project op gang gezet. Het is een mooie samenwerking tussen verschillende bedrijven:

  • Biscuit International sponsort de stroopwafels.
  • Jan de Rijk Logistics heeft het transport van de koeken vanuit het noorden van het land naar Roosendaal voor zijn rekening genomen.
  • Sterke Zaak heeft het ontwerp voor op het doosje gemaakt.
  • Graphic Packaging International heeft het papier voor het doosje geleverd.
  • Diefac Stansvorm heeft de stansvorm van het doosje geproduceerd.
  • Drukkerij Altorffer heeft de verpakking gedrukt, gestanst en geplakt.
  • WVS verzorgt de complete handling door het vullen van de doosjes en het assembleren.
  • Het mooie aan dit project is dat iedere deelnemer van ColSensation de stroopwafels mag verkopen voor het goede doel.

Want de missie van de MontVenToppers is niet voor niks: SAMEN lachen, SAMEN huilen, SAMEN strijden!

Omdat, buiten Altorffer en mountainbiken, Johan enorm gepassioneerd is over ColSensation, vroegen we hem zijn wielershirt van het lijf:

Johan, je bent tot nu toe met alle edities meegegaan, hebt de Ventoux op verschillende manieren beklommen, waarom zou jij juist dit evenement aanraden?
“ColSensation is eigenlijk niet te beschrijven/omschrijven, dit moet je zelf beleven.
Ik zeg altijd: De mooiste familie van Nederland. Je zit 4 dagen samen met 350 Colgangers op het vakantiepark in Aubignan. De sfeer en saamhorigheid is geweldig, de sportiviteit spat er vanaf, maar ook de emoties deel je samen.”

Wat is in jouw ogen de mooiste editie geweest tot nu toe?
“Alle 8 edities die er tot nu toe zijn georganiseerd blijven bijzondere herinneringen.
2 speciale momenten: de allereerste editie 2012, het voltooien van de Cingle en 2013, het moment dat ik op de top stond en mijn vrouw aan de telefoon had die thuis aan de chemo lag…”

De stroopwafelactie is een hele toffe samenwerking tussen verschillende regionale bedrijven. Hoe heb jij dit in de loop der tijd zien ontwikkelen?
“Je hebt een tof idee, maar weet niet of dit uitvoerbaar is. Dus gewoon bij bedrijven langs gaan, het voorleggen en maar zien hoe de reactie zal zijn. Gezien het feit dat deze actie de 4e is, bewijst dat er nog steeds hele fijne mensen zijn, die hun steentje willen bijdragen.”

Wat zou je iedereen die aan dit of welk ander goed doel bijdraagt willen meegeven?
“ Meegeven……………….. of teruggeven………??

Dankbaarheid, een warm gevoel en een berg positieve energie.”

Het mooie aan dit project is dat iedere deelnemer van ColSensation de stroopwafels mag verkopen voor het goede doel.