Project
De presentatie van je product is alles
Overheerlijke asperges, verse frieten, complete barbecuepakketten. Je koopt het bij Boerderijwinkel Claassen in Stampersgat. De verpakking van Altorffer zorgde voor extra omzet van de frieten. Drie vragen aan mede-eigenaresse Alida Claassen.
Wat doet Boerderijwinkel Claassen?
‘Vijf jaar geleden begonnen we met het telen van asperges. Omdat mensen die graag ook bij de boer kopen, zijn we een winkel gestart. We verkochten daar ook onze aardappelen en uien. Om tijdens rustigere uurtjes iets te doen te hebben ging ik friet snijden. Dat liep gelijk goed: de winkel werd drukker en het assortiment groter. We verkopen nu bijvoorbeeld ook barbecuepakketten, groente- en fruitmanden en cadeaupakketjes.’
Wat doet Altorffer voor Boerderijwinkel Claassen?
‘Ik wilde graag de presentatie van de frietjes verbeteren. We verkochten die in vacuümzakken met een stickertje erop, maar dat toont niet goed. Al helemaal niet in de schappen bij de Jumbo uit Gastel, een klant van ons. Mijn man stelde voor om bij Altorffer te informeren, daar reed hij wel eens langs. Dat heb ik gedaan en het voelde gelijk als thuiskomen. Samen hebben we voor de friet een mooie zak ontwikkeld, die extra aanspreekt door de kopkaart. De friet is van dezelfde kwaliteit, maar in een veel aantrekkelijkere verpakking en dat werkt. De omzet is flink gestegen.
Wat vind je daarvan?
‘In het begin heb je het niet zo in de gaten, maar de presentatie van je product is alles. Als je daar een succes van wil maken dan moet je erin investeren. Ik ben heel blij met wat dat heeft opgeleverd. We krijgen heel veel positieve reacties van onze klanten en ik kijk terug op een heel fijn traject met Altorffer. Ze denken echt mee vanuit hun vak, pakken heel snel op wat je wil en geven precies de tips en creatieve ideeën die je nodig hebt. Een heel vertrouwde partner, waarmee je vooruit komt.’
Ik ben heel blij met wat het heeft opgeleverd